Avbestilling

Salgs- og leveringsbetingelser


Privat:

Priser er veiledende, eks. mva og frakt. Mottatt ordre vil bli vidresendt til en av våre forhandlere og du vil bli kontaktet i løpet av 1-2 virkedager. Handelen videre går i tråd med forhandlerens betingelser og/eller avtale dere i mellom.

Bestillinger under kr 1000,- belastes et ekspedisjonsgebyr à 100,-

______________________________________

Offitec AS er en distrubitør og betingelsene under gjelder forhandler.

Priser forstås:      
Priser er netto, eks mva
Priser er pr stk
Vi tar forbehold om skrivefeil

Betalingsbetingelser
Faktura
Netto pr 15 dager
Minste bestilling
 
Bestillinger under kr 500,- belastes et
ekspedisjonsgebyr à 100,-

Avbestillinger
Ordre blir prosessert veldig raskt. Noen ganger er varen sendt bare minutter etter at vi mottok den, så vennligst vær sikker på at du trenger varene før du bestiller. Avbestillinger må skje via offitec@offitec.no eller tlf: 23 00 28 00.

Garanti
Våre garantier følger forbrukerkjøpsloven fra 1. juli 2002.

Frakt
Frakt tilkommer pr bestilling.

Hente ordre
Varer kan hentes vederlagsfritt vårt lager,
men ordre må være oss i hende minimum 6 arbeidstimer
før avhenting
 
Orientering om rutiner som må følges om en forsendelse er transportskadet
 

Heldigvis er det veldig sjelden forsendelser blir transportskadet. Om det likevel skulle skje, er det viktig at korrekte rutiner for rapportering av skaden følges. Rapporteres ikke skaden på korrekt måte, bortfaller nemlig transportørens erstatningsansvar. Vi ønsker derfor å orientere dere om rutiner som må følges ved transportskade:
 
Synlige ytre skader:
Ved signering ved mottak av en forsendelse som  har synlige ytre skader, må dette noteres skriftlig der dere signerer for mottak av varene, evt på kopi av fraktbrev som transportøren da må få med seg. Iht NSAB 2000 og Lov om vegfraktavtaler bortfaller erstatningsansvar om ikke disse rutiner overholdes.
Etter at dere skriftlig har notert skaden i samråd med transportør, kan dere gjerne kontakte oss – så kan vi ta saken videre mot transportør.
 
Ikke synlige ytre skader:
Dersom en forsendelse ikke har synlige ytre skader må dere innen 7 dager skriftlig melde om skaden. Iht NSAB 2000 og Lov om vegfraktavtaler bortfaller erstatningsansvar om ikke disse rutiner overholdes. Siden vi benytter flere forskjellige transportører, kan dere gjerne melde skader/manko til oss, så tar vi det videre med riktig transportør.

Mangelfull vare
Har vi sendt deg en mangelfull eller feilaktig vare skal den omgående returneres i originalemballasjen med betalt returfrakt og i vesentlig samme stand og mengde. Du taper din rett til å gjøre mangelen gjeldende dersom du ikke gir melding til oss om hva slags mangel det gjelder innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Dette meldes til offitec@offitec.no. Dersom varen er mangelfull vil du få returnert rimelige fraktutlegg. For øvrig setter kjøpsloven en ytre grense for å påberope seg en mangel.

Webhandel og din sikkert

  • Hvordan ivaretar vi din sikkerhet?

    Vi benytter kryptert kommunikasjon for all overføring av sensitive data. Dette betyr at hele bestillingsprosessen, fra du legger inn email adressen din (enten som ny eller eksisterende kunde), foregår slik at dersom noen "avlyttet" linjen ville det ta dem mange år å knekke koden. Krypteringen som brukes er den sterkeste som er anbefalt og tilgjengelig idag (128-bit). Vær oppmerksom på at noen eldre browsers bare kan klare lav kryptering (40-bit). 40-bit er lettere å knekke enn 128-bit, men vi prater fortsatt om år for en hacker, og da koster det mer enn det smaker. For å sjekke om browseren bruker 128 eller 40 bit kryptering kan du flytte muspilen over låsen i statusfeltet nederst i browseren.

    Når neste side kommer opp skal du se en lås nede i statusfeltet på browseren din. Dersom en advarsel kommer opp er dette fordi vi bruker samme sertifikat for flere websider - klikk ja/ok for å gå videre. Du kan klikke på denne låsen for å se informasjon om sertifikatet og hvem som har utstedet dette. De påfølgende sidene er ikke tilgjengelige uten at denne låsen synes i statusfeltet på browseren.

  • Person/kredittkortnummer

    Vi lagrer ikke personnummer - bruker det kun for kryptert sjekk mot kredittinformasjonsleverandør under bestilling. Dersom du betaler med bank/kredittkort lagrer vi nummeret, men dette nummeret er kun tilgjengelig over kryptert kommunikasjon selv for administrasjonsformål.

  • Videresalg/formidling av informasjon

    Informasjonen du gir oss når du bestiller er kun for oss. Vi sender aldri personlige data videre til tredjepart uten ditt samtykke.